Social media strategie
”Zonder social media strategie is het afbreukrisico groot en de opbrengsten beperkt”
Om de unieke kenmerken van sociale media ten volle te benutten, is het raadzaam om een social media strategie op te stellen. In een social media strategie is het onder andere zaak te bepalen met welke doelstellingen social media kanalen worden ingezet, waarin de meerwaarde zit voor groepen gebruikers en wat voor (kern)boodschap met behulp van social media wordt verspreid. Eveneens is het van belang te bepalen hoe hier structureel uitvoering aan gegeven zal worden.
Hoe maak je van jouw volgers op social media klanten?
Hoe genereer je traffic naar jouw social media kanalen? Hoe meet je dit? Hoe genereer je traffic van social media naar jouw website? Welke content wil je delen? Hoe wordt de continuïteit van posten gewaarborgd? Hoe zorg je voor eenheid in alle uitingen die je doet? Hoe zorg je voor interactie? En misschien wel de belangrijkste vraag: hoe maak je van jouw volgers op social media klanten? Allemaal vragen die in een social media strategie aan bod komen!
Er komt toch meer bij kijken dan je misschien dacht hé?
Wil jij van jouw volgers op social media klanten maken? Of wil je de naamsbekendheid van jouw bedrijf of merk vergroten en werken aan ‘online branding’? Social E-Media weet raad! Wij helpen je graag met een doeltreffende social media strategie én het creëren van content.