Online zichtbaarheid is belangrijker dan ooit

Niet alleen besteden we meer tijd aan social media door dat we meer thuis zitten, ook vinden er daadwerkelijk veel meer online verkopen plaats. Een gemiste kans dus om nu niks met social media marketing te doen, maar wat wil je delen met de online wereld?

Je weet inmiddels dat simpelweg verkopen van je product of dienst niet meer de manier is. Je moet creafief zijn én top of mind blijven! Om je op weg te helpen geef ik je graag ter inspiratie een aantal tips voor organische social posts in tijden van corona:

Inhaken
Wil je opvallen op social media en viral gaan? Haak dan in op actualiteiten en maak slim gebruik van de daarbij behorende hashtags. Let bij inhakers wel goed op relevantie en een goede timing. (Volg @social.e.media voor leuke inhakers!)

Informeren
Zijn de openingstijden van je winkel of bedrijf gewijzigd? Heb je jouw diensten of service uitgebreid wegens corona? Worden er extra maatregelen getroffen die voor bezoekers belangrijk zijn om te weten bij een bezoek aan je winkel? Communiceer het op social media! Dit is belangrijke informatie.

Interactie aangaan
Vraag naar de mening van je volgers over een bepaald onderwerp wat nu speelt binnen je bedrijf of met betrekking tot productontwikkeling. Stel een vraag, deel een poll en kom er achter wat jou klant vindt of waar hij of zij naar op zoek is.

Actief blijven
Deel ontwikkelingen, een blog artikel, een foto of video, een aanmeld link om in te schrijven voor de nieuwsbrief, stel een vraag aan jouw volgers, etc.

Moeite met het verzinnen van posts? Of lukt het niet om continuïteit te waarborgen? Ik help je graag! Neem vrijblijvend contact met mij op voor de mogelijkheden. 

Geen tijd om alle social media kanalen consequent bij te houden?