Twitter tips voor bedrijven

Wil je graag meer Twitter volgers of meer traffic naar de website genereren? Hieronder heb ik een aantal praktische Twitter tips voor zakelijke accounts op een rijtje gezet!

1) Kies veelgebruikte hashtags

Hashtags zorgen er natuurlijk voor dat jouw tweet op meerdere plekken kan opduiken. Goed voor het bereik! De kunst is om een aantal tweets te vinden die relevant zijn bij jouw tweet en veelgebruikt- en bezocht worden. Tenslotte wil je natuurlijk ook weer niet dat jouw tweet verdwijnd in de massa tweets. Hashtags die het altijd goed doen zijn: #durftevragen #NL #goedemorgen #innovatie #goeievraag Vergeet ook niet om regelmatig emoji’s aan jouw tweet toe te voegen.

2) Zorg voor een aantrekkelijk profiel en tweets

Met een profiel- en omslagfoto kan een goede eerste indruk worden gegeven. Pas de kleuren aan jouw huisstijl aan en vul ook de biografie in. Twitter is tenslotte een super druk bezocht sociaal netwerk waar veel gebeurt. Daarom is het belangrijk dat je opvalt! Deel waardevolle informatie van hoge kwaliteit, links naar nuttige artikelen en foto’s en video’s.

3) Haak in op live-evenementen en gebeurtenissen

Wist je dat… Twitter één van de meest up-to-date platformen is als het gaat om breaking news? Zorg er daarom voor dat je op dit platform actueel bent. Denk bijvoorbeeld aan grote evenementen zoals de Olympische Spelen of het Wereldkampioenschap voetbal. Dit soort evenementen zijn niet alleen de best bekeken shows, maar ook onderwerpen waar het meest over getweet wordt. Om een groot bereik te realiseren én om relevant te zijn voor jouw volgers of fans, dan is het slim om hier op in te spelen óf deel uit te maken van de conversatie rondom dit soort onderwerpen.

4) Wees actief

Like, retweet en comment regelmatig op tweets van anderen. Besteed bijvoorbeeld dagelijks een paar minuten aan het liken en retweeten van tweets van andere relevante accounts. Dit zorgt er niet alleen voor dat jouw ‘timeline’ er interessanter uit gaat zien, ook ontstaat er vaak een wisselwerking. Deze accounts zullen jouw tweets namelijk ook liken of retweeten, mits ujow tweets natuurlijk voldoende relevant of interessant voor hen zijn.

5) Ga interactie aan

Last but not least! Belangrijk is dat je niet alleen zendt op Twitter, maar ook de interactie met jouw doelgroep aangaat. Twitter is dé plek om de conversatie met jouw doelgroep aan te gaan of om vragen aan ze te stellen. Kom niet over als een commercieel type, maar bijvoorbeeld als een behulpzame expert.

 

Heb je zelf weinig tijd of inspiratie voor social media marketing? Of wil je meer weten over dit onderwerp om maximaal rendement te halen uit jouw online marketing? Aarzel niet en neem vrijblijvend contact met mij op voor meer informatie.

Vraag vrijblijvend een offerte aan en ontvang binnen 24 uur antwoord!