Twitter tips voor bedrijven

Wilt u graag meer Twitter volgers of meer traffic naar de website genereren? Hieronder heb ik een aantal praktische Twitter tips voor bedrijven op een rijtje gezet!

1) Kies veelgebruikte hashtags

Hashtags zorgen er natuurlijk voor dat uw tweet op meerdere plekken kan opduiken. Goed voor het bereik! De kunst is om een aantal tweets te vinden die relevant zijn bij uw tweet en veelgebruikt- en bezocht worden. Tenslotte wilt u natuurlijk ook niet dat uw tweet verdwijnt in de massa tweets. Hashtags die het altijd goed doen zijn: #durftevragen #NL #goedemorgen #innovatie #goeievraag BONUS TIP: vergeet ook niet om regelmatig emoji’s aan uw tweet toe te voegen.

2) Zorg voor een aantrekkelijk profiel en tweets

Met een profiel- en omslagfoto kan een goede eerste indruk worden gegeven. Pas de kleuren aan uw huisstijl aan en vul ook de biografie in. Twitter is tenslotte een super druk bezocht sociaal netwerk waar veel gebeurt. Daarom is het belangrijk dat u opvalt! Deel waardevolle informatie van hoge kwaliteit, links naar nuttige artikelen en foto’s en video’s.

3) Haak in op live-evenementen en gebeurtenissen

Wist u namelijk al dat… Twitter één van de meest up-to-date platformen is als het gaat om breaking news? Zorg er daarom voor dat u actueel bent. Denk bijvoorbeeld aan grote evenementen zoals de Olympische Spelen of het Wereldkampioenschap voetbal. Dit soort evenementen zijn niet alleen de best bekeken shows, maar ook onderwerpen waar wij met z’n alle het meest over tweeten. Om een groot bereik te realiseren én om relevant te zijn voor uw volgers of fans, is het dus slim om als u inspeelt op óf deel uit maakt van de conversatie rondom dit soort onderwerpen.

4) Wees actief

Like, retweet en comment regelmatig op tweets van anderen. Besteed bijvoorbeeld dagelijks een paar minuten aan het liken en retweeten van tweets van andere relevante accounts. Dit zorgt er niet alleen voor dat uw ‘timeline’ er interessanter uit gaat zien, ook ontstaat er vaak een wisselwerking. Deze accounts zullen uw tweets namelijk ook liken of retweeten, mits uw tweets voldoende relevant of interessant voor hen zijn.

5) Ga interactie aan

Last but not least! Belangrijk is dat u niet alleen zendt op Twitter, maar ook de interactie met uw doelgroep aangaat. Twitter is dé plek om de conversatie met uw doelgroep aan te gaan of om vragen aan ze te stellen. Kom niet over als een commercieel type, maar bijvoorbeeld als een behulpzame expert.

 

Heeft u zelf weinig tijd of inspiratie voor social media marketing? Of wilt u meer weten over dit onderwerp, om maximaal rendement te halen uit uw online marketing? Aarzel niet en neem vrijblijvend contact met mij op voor meer informatie.

Meer social media nieuws lezen? Volg mij op Twitter! @social_emedia

Vraag vrijblijvend een offerte aan en ontvang binnen 24 uur antwoord!