Bent u al bekend met Google Posts?

Google is haar platform continu aan het verbeteren en zo voegde zij laatst weer een geheel nieuwe functie toe, genaamd Google Posts. Wat dit betekent en wat u hier als bedrijf mee kunt doen, leest u in deze blog.

Google Posts houdt in dat u korte nieuwsberichten of advertenties eenvoudig kunt delen via Google Mijn Bedrijf, welke uiteindelijk direct zichtbaar worden in de zoekresultaten van Google én Google Maps. Hiermee speelt Google in op de nieuwe opkomende trend van de lokale ‘customer journey’ oftewel lokale zoekmarketing. Google Posts maakt het mogelijk om op een organische manier je CTR (click-through-rate) te verhogen op een (kosten)efficiënte manier.

Hoe kan je Google Posts inzetten voor jouw bedrijf?
Hiervoor zijn verschillende manieren. Iedere post bestaat uit minimaal 100 en maximaal 300 woorden. Hierin kunt u bijvoorbeeld aanbiedingen en kortingen voor producten of een promotie voor een aankomend evenement omschrijven. De posts kunt u altijd verrijken met een call-to-action, bijvoorbeeld: ‘bestel nu’, ‘reserveer nu’ of ‘lees verder’.

Google Posts maakt het op deze manier mogelijk om een nieuw product online in de kijker te plaatsen en om de algemene zichtbaarheid in Google te vergroten om zo uiteindelijk nieuwe klanten te werven. Google Posts levert dus een uitstekende bijdrage aan de online communicatie van een organisatie!

Hoe werkt het precies?
Google Posts kunnen gemaakt worden wanneer u beschikt over een Google Mijn Bedrijf (GMB) account. Log in op dit account en ga naar het menu (links) en klik op ‘Posts’.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Klik vervolgens op ‘Post maken’ of ‘Write your post’. Schrijf de post (van minimaal 100 en maximaal 300 woorden) en voeg een bijpassende afbeelding toe.  Voeg ook altijd een knop toe, zoals eerder omschreven: de call-to-action. Hiermee kunt u de bezoeker bijvoorbeeld direct doorverwijzen naar de website.

 

 

 

 

 

 

 

 

Als u klaar bent met de post maakt Google een voorbeeld voor u:

 

 

 

 

 

 

 

 

Hier ziet u het uiteindelijke resultaat terug in de zoekresultaten van Google:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na 7 dagen worden de Google posts verwijderd, tenzij het een evenement is. Als het om een evenement gaat, dan blijft de post zichtbaar tot de opgegeven datum.

Heeft u vragen over (het gebruik van) Google Posts? U mag mij altijd mailen: info@social-e-media.nl

Vraag vrijblijvend een offerte aan en ontvang binnen 24 uur antwoord!