Ben jij bekend met Google Posts?

Google Posts houdt in dat je korte nieuwsberichten of advertenties eenvoudig kunt delen via Google Mijn Bedrijf, welke uiteindelijk direct zichtbaar worden in de zoekresultaten van Google én Google Maps. Hiermee speelt Google in op de nieuwe opkomende trend van de lokale ‘customer journey’ oftewel lokale zoekmarketing. Google Posts maakt het mogelijk om op een organische manier je CTR (click-through-rate) te verhogen op een (kosten)efficiënte manier.

Hoe kan je Google Posts inzetten voor jouw bedrijf?
Hiervoor zijn verschillende manieren. Iedere post bestaat uit minimaal 100 en maximaal 300 woorden. Hierin kunt u bijvoorbeeld aanbiedingen en kortingen voor producten of een promotie voor een aankomend evenement omschrijven. De posts kunt u altijd verrijken met een foto en een call-to-action, bijvoorbeeld: ‘bestel nu’, ‘reserveer nu’ of ‘lees verder’.

Google Posts maakt het op deze manier mogelijk ook om een nieuw product of een nieuwe dienst online in de kijker te plaatsen en om de algemene zichtbaarheid in Google te vergroten om zo uiteindelijk nieuwe klanten te werven. Google Posts levert dus een uitstekende bijdrage aan de online communicatie van een organisatie!

Hoe werkt het precies?
Google Posts kunnen gemaakt worden wanneer je beschikt over een Google Mijn Bedrijf (GMB) account en vermelding. Log in op dit account en ga naar het menu (links) en klik op ‘Posts’.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Klik vervolgens op ‘Post maken’ of ‘Write your post’. Schrijf de post (van minimaal 100 en maximaal 300 woorden) en voeg een bijpassende afbeelding toe. Voeg ook altijd een knop toe, zoals eerder omschreven: de call-to-action. Hiermee kan je de bezoeker bijvoorbeeld direct doorverwijzen naar de website.

 

 

 

 

 

 

 

 

Zodra je klaar bent met de post, maakt Google een voorbeeld:

 

 

 

 

 

 

 

Hier zie je het uiteindelijke resultaat terug in de zoekresultaten van Google:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na 7 dagen worden de Google posts weer onzichtbaar, tenzij het een evenement is. Als het om een evenement gaat, dan blijft de post zichtbaar tot de opgegeven datum.

Heb je vragen over (het gebruik van) Google Posts? Neem vrijblijvend contact met mij op.

Vraag vrijblijvend een offerte aan en ontvang binnen 24 uur antwoord!